آیا میزان صادرات انواع کشمش در سال ۱۴۰۲ بهبود می یابد؟

تقریباً تمام کسانی که در زمینه انواع کشمش فعالیت می کنند به دنبال این هستند که آیا میزان صادرات انواع کشمش در سال ۱۴۰۲ بهبود می یابد یا به مانند چند سال اخیر سیر نزولی را طی خواهد کرد؟

جهت اطلاع از قیمت جهانی کشمش تیزابی ملایر و تاکستان با شماره هایی که در سایت مشاهده می کنید تماس بگیرید.

مهمترین پارامترهای مورد نیاز برای صادرات کشمش

ابتدا باید به این مورد بپردازیم که برای صادرات کشمش به چه پارامترهایی نیاز داریم و چه عواملی باید در اختیار باشد تا بتوانیم در بازارهای جهانی میزان بالایی از این محصولات را به فروش برسانیم.

چند عامل اصلی باعث می گردد که بتوان برای رشد صادرات کشمش متصور شد که در پایین به آن می پردازیم:

  1. میزان بالای تولید که بتوان در طول سال نگرانی از بابت کمبود یا عدم موجودی نداشته باشیم.
  2. ثبات قیمت که یکی از بزرگ ترین عوامل جذب کننده تاجر، برای صادرات کشمش می باشد.
  3. کیفیت محصول که باعث می گردد خریدار یک بار به سمتمان نیاید و اگر جنس با کیفیت بالا نشان بدهیم قطعاً برای همیشه از مجموعه ما خرید خواهد کرد.
  4. شکل بسته بندی مناسب انواع کشمش برای فروش در بازار خارجی.

اما آیا همه مواردی که به آن اشاره شد در کشورمان موجود است که طبیعتا اگر موجود بود وضعیت صادرات ایران در زمینه انواع خشکبار علی‌الخصوص کشمش باید رشدی سالیانه را به خود می دید که در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

جهت استعلام قیمت و خرید بهترین کشمش مویز بی دانه با شماره هایی که در وب سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

کشورمان ایران یکی از تولیدکنندگان اصلی انواع کشمش و زمانی یکی از صادرکنندگان برتر این محصولات در دنیا شناخته می‌ شد اما با بی عرضگی مسئولین امر طی سالیان گذشته میزان صادرات این محصول روندی کاهشی به خود گرفته که در ادامه به بررسی عوامل آن خواهیم پرداخت.

کشمش طلایی مناسب برای صادرات به کشورهای عربی ⇓

مهمترین پارامترهای مورد نیاز برای صادرات کشمش

وضعیت صادرات کشمش در پنج سال گذشته

شرایط صادرات انواع کشمش ایرانی از مناطقی نظیر تاکستان استان قزوین، ملایر استان همدان، ملکان و بناب استان آذربایجان شرقی، کاشمر و خلیل آباد استان خراسان به عنوان تولیدکنندگان اصلی این محصولات تا پنج سال گذشته شرایط خوبی داشت تا اینکه به جریان خروج آمریکا از برجام خوردیم.

برای اطلاع از فروش کشمش حلوایی با نرخ کارخانه با ما تماس بگیرید.

چون مدیریت خوبی یا بهتر بگوییم مدیریت افتضاح بر انواع محصولات کشاورزی در کشورمان وجود دارد آرام آرام با افزایش نرخ ارز، خرج هایی که یک باغدار بر روی زمین خود طی یک سال می کند بالا رفت، نرخ کود و سم افزایش پیدا کرد و به علت اینکه زندگی فشار مضاعفی بر خانواده های باغدار گذاشته لذا باعث گردیده این قشر و علی الخصوص دلال قیمت این محصولات را بدون احتساب نرخ جهانی آن افزایش دهند و خروجی آن همینی هست که در حال حاضر مشاهده می کنید.

طی ۵ سال گذشته نرخ صادرات انواع کشمش هر سال افت داشته و زمانی به عنوان مثال در یکی از کارخانه های تاکستان سالیانه هزار تن بار جهت فروش به کشورهایی نظیر روسیه، اوکراین، عراق، ترکیه و کشورهایی نظیر این، صادرات انجام می گرفت ولی در حال حاضر این کارخانه به حالت نیمه تعطیل قرار دارد و تا جایی که ما اطلاع داریم از ابتدای سال تا الان کمتر از ۱۰۰ تن در این مرکز کار صادرات انجام گرفته است.

کیفیت کشمش ایرانی به واقع بالاست حتی با روش‌های سنتی که تقریباً در هیچکدام از کشورهایی که انگور تولید می کنند دیگر مرسوم نیست اما خروجی محصول باکیفیت بوده ولی در زمینه بسته بندی و ثبات قیمت بسیار ضعیف عملکرده ایم و همین موضوع باعث گردیده میزان فروش و صادرات این محصولات هر ساله نرخی کاهشی به خود ببیند و این واقعیت کشمش ایران در حال حاضر محسوب می شود.

برای استعلام قیمت و خرید آنلاین انواع کشمش پلویی کارتونی می توانید مستقیما با مدیر فروش کارخانه ارتباط بگیرید.

وضعیت صادرات کشمش در پنج سال گذشته

پیش بینی صادرات کشمش برای سال ۱۴۰۲

باید بگوییم شرایط صادرات برای سال ۱۴۰۲ مساعد و مناسب نیست شاید از نظر میزان تولید کشمش در این سال رشد قابل توجهی خواهیم داشت و نگرانی از بابت کمبود موجودی در طول سال نخواهیم داشت اما مشکل اصلی ما در حال حاضر عدم ثبات قیمت است. وقتی که کارخانه به مشتری خود قیمت می دهد و مشتری طبق همان قیمت برنامه ریزی می کند و ممکن است یک هفته تا ۱۰ روز خبر دهد و همان زمان است که کارخانه می گوید به عنوان مثال چند درصد رشد قیمت داشته ایم و همین موضوع باعث برهم خوردن معامله خواهد شد.

تمام این مشکلات بر گردن دولت است و بی سوادانی که  زمام امور را در دست دارند و هیچ گونه تصمیم عملی و علمی برای محصولات کشاورزی ایران نمی کنند و به واقع باغدار و کارخانه دار باید برای فروش هر کیلو از محصول خود بجنگد که شاید هر کشور دیگری این نعمت را در اختیار داشت به راحتی می توانست بازار دنیا را قبضه کند.

جهت استعلام قیمت و فروش فروش عمده کشمش با شماره هایی که در وب سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

برای سال جاری وضعیت صادرات  کشمش به مانند سال گذشته اصلا خوب نخواهد بود و شاید حتی باز هم روندی کاهشی به خود بگیرد. متاسفانه به جای اینکه دولت و مسئولین اقتصادی آن قیمت این محصولات با ارزش و استراتژیک نظیر کشمش، پسته، زعفران و غیره را مشخص کنند، دلالان نرخ آن را مشخص می کنند دلالان بی سوادی که سواد اقتصادی ندارند و نمی دانند کشمش در آن طرف دنیا با چه قیمتی به فروش می رسد پس باز هم میزان صادرات کاهشی خواهد بود و اگر اتفاقی بیفتد برای سال بعد از آن خواهد بود نه امسال.

در این بین کارخانجات بسیاری وجود دارند که سواد اقتصادی داشته به بهترین شکل ممکن می‌تواند با مشتریان خود در داخل و خارج از ایران ارتباط داشته باشند جنس با کیفیت تولید کنند و با بسته بندی مناسب به دست مشتری برساند اما بزرگترین مشکل ما در حال حاضر فقط و فقط نداشتن قیمت ثابت برای انواع کشمش است

به عنوان مثال در همین مجموعه این مجموعه تولیدی کشمش آرارات در زمستان ۱۴۰۱ قرار داد بسیار بزرگی با یکی از شرکت های ترکی برای ثبت نام برای شروع بسته شده بود قیمت کشمش طلایی در آن موقع ۶۷ هزار تومان در بالاترین کیفیت فاکتور گردیده بود و به همین صورت یک پارت برای آن شرکت ارسال گردید ولی برای پارت بعدی قیمت چند هزار تومان رشد کرد و به همین راحتی سفارشات بعدی لغو و معامله به هم خورد که این موضوع متاسفانه فقط به همان نداشتن ثبات قیمت برمیگردد حداقل هر فصل باید قیمت انواع کشمش برای صادرات یکسان باشد و لاغیر.

کشمش تیزابی محصولی دیگر مناسب برای صادرات ⇓

پیش بینی صادرات کشمش برای سال ۱۴۰۲

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما