خرید کشمش زرد پلویی + قیمت عالی با کیفیت تضمینی

امکان خرید مستقیم کشمش زرد پلویی از کارخانه تولیدی کشمش آراد که در تاکستان استان قزوین واقع شده است با قیمت عالی و کیفیت تضمینی برای مشتریان چه در داخل کشور و چه خارج از کشور مهیا می باشد.

کشمش زرد در ایران

یکی از کشمش های تولید شده در کشورمان کشمش زرد نام دارد، این محصول که به علت میزان گوگردزنی بالا به این رنگ در می آید برای صادرات بسیار مناسب است و کمتر از آن برای فروش در بازار داخلی استفاده می شود.

اما ما دو نوع کشمش زرد در ایران داریم که یکی قلمی است و کشیده و مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی در شهرهایی نظیر کاشمر و خلیل آباد می باشد و دیگری گرد و بیضی شکل که از تولیدات تاکستان قزوین، ملایر همدان و بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی می باشد که به محصول دومی پلویی گفته می شود.

محصول زرد پلویی بارگاهی ⇓

کشمش زرد در ایران

کشمش زرد پلویی

کشمش زرد پلویی در مناطقی که در بالا به آن اشاره شد در حجم وسیعی تولید می گردد و از این محصول فقط برای صادرات استفاده می شود و مناسب برای کشورهای عربی است و هر ساله حجم قابل توجهی از این محصول را خریداری می‌ کنند.

محصول اشاره شده بدون هسته و بدون دانه بوده و اگر جنس باکیفیت آن را بخواهید باید از نمونه بارگاهی خریداری کنید که در استان قزوین و استان آذربایجان شرقی تولید می شود اما اگر به دنبال خرید جنسی ارزان که کیفیتی متوسط دارد هستید قطعاً باید از ملایر استان همدان خرید خود را انجام دهید.

محصول زرد قلمی ⇓

کشمش زرد پلویی

خرید مستقیم کشمش زرد پلویی

در این مرکز این امکان برای شما مهیا است که به صورت مستقیم از کارخانه خرید خود را انجام دهید، یعنی بدون واسطه با مدیر فروش مجموعه تولیدی ارتباط گرفته قیمت بگیرید اقدام به دریافت نمونه جنس داشته باشید و در نهایت سفارش خود را ثبت کنید.

در حال حاضر که در دی ۱۴۰۱ هستیم قیمت هر کیلو کشمش زرد پلویی در بهترین کیفیت ممکن در کارتون های ۱۰ کیلویی خالص کیلویی ۷۹۰۰۰ تومان برای مشتری فاکتور می‌شود که اگر همین نمونه را از تولیدات ملایر بخواهید کیلویی ۶۶۰۰۰ تومان برایتان قیمت می خورد.

محصول زرد پلویی ملایر که کیفیت متوسطی دارد. ⇓

خرید مستقیم کشمش زرد پلویی

بهترین قیمت در کنار کیفیت تضمینی

ابتدا در مورد قیمت اشاره شده صحبت می کنیم، شما اگر تاجر، شرکت بازرگانی و صادر کننده باشید قطعاً نمی توانید از یک مجموعه تولیدی قیمت بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید و اگر به صورت مداوم قصد کار کردن دارید باید به کارخانه های مختلف در مناطق اشاره شده که در بالا پرداختیم، رفته و نمونه جنس بگیرید.

اگر نمونه جنسی را که دریافت کردید به همراه قیمت آن به کارخانه  کشمش آراد تشریف فرما شوید این تضمین به شما داده می‌ شود که همان کیفیت را با قیمتی پایین تر به شما تقدیم می کنیم. در مورد کیفیت هم این اطمینان را می دهیم که شمای خریدار می توانید در تمامی مراحل تولید در خط تولید حضور داشته باشید موردی که تقریبا اکثر کارخانه های کشمش این اجازه را به شما نخواهند داد.

خرید کشمش زرد پلویی

کشورمان یکی از تولیدکنندگان انواع کشمش پلویی در دنیا محسوب می‌ شود، محصولات گرد و بیضی شکلی که بدون هسته و بدون دانه بوده و برای مصارف آشپزی، طبخ در کنار برنج و تولید کیک و کلوچه و نان بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرد، این محصولات در رنگ‌ های زرد، سیاه، قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای تیره تولید می‌ گردند و علاوه بر ایران کشور ترکیه، ازبکستان و آمریکا هم از تولیدکنندگان دیگر این محصول پرفروش در دنیا محسوب می‌ شوند.

کشمش زرد پلویی که در واقع نام دیگر آن کشمش انگوری یا کالیفرنیا است از پرفروش‌ترین محصولات پلویی در سرتاسر دنیا می‌ باشد و تقریباً کشوری نیست که از این محصول خرید نکند هر چند که به علت سیاست‌ های غلط اقتصادی در کشورمان بازارهایی که زمانی مشتری این محصول ایرانی بودند در حال حاضر از کشورهای دیگری نظیر آمریکا و ازبکستان نیاز خود را تامین می‌ کنند. برای اطلاع از قیمت روز کشمش انگوری ملکان با ما تماس بگیرید.

این محصولات در کشورمان در مناطقی نظیر بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی، تاکستان استان قزوین و ملایر استان همدان تولید می‌ شود هر چند ما نوع دیگری از کشمش زرد هم در کشورمان داریم اما محصول اشاره شده به صورت قلمی و پیکامی است و در کاشمر و خلیل آباد استان خراسان رضوی تولید می‌ گردد، موارد استفاده دو محصول اشاره شده از هم متفاوت هستند و به همین جهت عموماً بازار هدف متفاوتی از هم دارند.

خرید کشمش زرد پلویی در مجموعه تولیدی کشمش آراد که در شهرک صنعتی خرمدشت واقع در شهر تاکستان استان قزوین واقع شده و می‌ تواند به صورت بدون واسطه و مستقیم نیاز مشتریان را تامین کند، شما اگر با مدیر فروش کارخانه جناب آقای مصطفی عینی ارتباط بگیرید چه به صورت تلفنی و چه در شبکه‌ های اجتماعی می‌ توانید فیلم واقعی بار را دریافت کرده و پس از استعلام قیمت به بررسی نرخ‌ ها و کیفیت در بازار بپردازید سپس تصمیم بگیرید که از کدام مجموعه قصد تهیه این نوع کشمش را دارید، محصول حساسی که هر کارخانه‌ ای نمی‌ تواند جنس مرغوب درجه بالای آن را تولید کند چون حساسیت کشمش اشاره شده به رنگ زرد و خطاهایی که ممکن است در خط تولید چه به صورت فیزیکی و چه به صورت نرم‌ افزاری پیش بیاید ممکن است صدمات جبران ناپذیر را علی الخصوص برای تاجر و آن شرکت بازرگانی به دنبال بیاورد پس سعی کنید از مجموعه‌ ای خریداری کنید که اشراف کامل از کار خود دارد و تسلطش بر روی تولید کشمش برای شما به اثبات برسد.

سیستم تولیدی کشمش زرد پلویی در کشورمان به دو صورت است یا از بارگاه پس از آغشته شدن انگور به مایع تیزاب آویزان شده و سپس به آن گوگرد می‌ زنند که طبیعتاً جنس باکیفیت و خوش رنگی از آب در می‌ آید و در بناب و ملکان و تاکستان محصول را به این شکل آماده می‌ کنند و یا در ملایر که انگور پس از آغشته شدن به مایع تیزاب درون سبد و توری‌ های مشبک رفته و سپس به آن گوگرد می‌ زنند که در این صورت کیفیت محصول اشاره شده خوب از آب در نمی‌ آید و مناسب کشورهایی است که جنس ارزان قیمت در کنار کیفیتی متوسط رو به پایین بخواهند که به عنوان مثال می‌توان به کشور عراق اشاره نمود. برای اطلاع از قیمت کشمش ضایعاتی درجه 3 با ما تماس بگیرید.

در این مجموعه از تولیدات بارگاهی برای بوجاری و فرآوری کشمش اشاره شده استفاده می‌ گردد که بالاترین کیفیت ممکن را دارد از طرفی اگر خط تولید شما قبل از تولید محصول اشاره شده هم شستشو و هم استریل گردد در کیفیت کشمش نهایی و آن محصولی که در کارتون بسته‌ بندی می‌ گردد تاثیر مستقیم دارد حساسیتی که شاید در برخی از کارخانه‌های کشمش در ایران وجود ندارد. لازم به ذکر است که بسته‌ بندی کشمش‌های اشاره شده به صورت کارتونی بوده که ۵ لایه می‌باشد و یا ۵ کیلویی خالص بسته‌ بندی می‌ شود و یا ۱۰ کیلویی خالص، اگر شرایط بازار صادراتی به مانند گذشته بود حداقل در مجموعه تولیدی کشمش آراد دستگاه بسته‌ بندی سلفونی هم تعبیه می‌ شد تا به صورت بسته‌ بندی‌ های زیر یک کیلو صادرات این محصولات انجام گیرد ولی چون متاسفانه شرایط صادراتی نرمال نیست انجام کار فوق صرفه اقتصادی ندارد.

توجه داشته باشید که کشمش اشاره شده فقط برای صادرات است و تحت هیچ شرایطی برای بازار داخل کاربردی ندارد چون هم قیمت آن بالاتر است و هم مشتریان کمتر در مورد خرید آن پرس و جو می‌ کنند اما گاهی اوقات ممکن است به عنوان مثال در طی فراهم کردن یک بار صادراتی ۲۰، ۳۰ یا ۵۰ کارتون باقی بماند که در این صورت  آنها را می‌ توان در بازار داخلی عرضه کرد کما اینکه این موضوع در این مجموعه چند باری پیش آمده و برای مشتریان جنوب کشور کار فروش و عرضه این محصولات انجام گرفته است.

قیمت کشمش زرد پلویی

در حال حاضر که در انتهای شهریور ۱۴۰۲ هستیم عملاً محصول اشاره شده دیگر موجود نیست و حدود یک ماهی می‌شود که تمام شده است اما با این اوصاف قیمت کشمش زرد پلویی اگر هم پیدا شود به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان می‌ رسد که البته هیچ مشتری هم برای آن نخواهد بود چون این قیمت بالاست و متاسفانه چون بعد از عید ۱۴۰۲ محصول اشاره شده بی‌ حساب و کتاب گران شد و با توجه به محاسبات ما عملاً هیچ صادرات کشمش زرد طی چند ماه گذشته از ایران انجام نشده است چون برای خریدار اصلاً صرفه اقتصادی ندارد مگر مواردی بسیار خاص که شرکت خریدار مجبور به تهیه محصول اشاره شده شده است حتی اگر از نظر مالی برایش نصرفد.

برای شروع سال جدید پیش‌ بینی می‌شود قیمت محصول اشاره شده به صورت فرآوری شده در کارخانه که کارهای بوجاری و بسته‌ بندی روی آن انجام گرفته آن هم در کیفیت بارگاهی به کیلویی زیر ۱۰۰ هزار تومان برسد و با این نرخ، توجیه صادراتی خواهد داشت و برای بار ملایر که کیفیتی پایین تر دارد و باید قیمتی ارزان‌ تر داشته باشد به کیلویی حدود ۸۵ هزار تومان باید برسد این موضوع را باید بدانید که نرخ کشمش از قیمت انگور در می‌ آید و به صورت کلی چون حدود قیمت انگور را روی ۱۵ هزار تومان برنامه‌ ریزی کرده اند این نرخ‌ ها از آن خارج خواهد شد.

موضوع مهم دیگر این است که میزان تولید کشمش اشاره شده توسط باغداران، کشاورزان و بارگاه داران ایران به مانند سال گذشته است یعنی موجودی بالایی برای آن وجود ندارد، نه اینکه بگوییم موجودیش پایین است و همین موضوع باعث گردیده برای بعد از عید ۱۴۰۳ باز هم دچار مشکلات سال‌ های گذشته شویم و عدم یا کمبود موجودی باعث گردد که دلال‌ ها باز قیمت را بالا ببرند. اما سوال اصلی اینجاست اگر قیمت بالا برود و صرفه اقتصادی هم نداشته باشد پس این بار به کجاها صادر می‌ گردد یکی از سوال‌ های مهمی که در این مجموعه بارها و به کرات در جلسات هیئت مدیره صورت گرفته این است که برای خریدار در حال حاضر و با این نرخ ارز، قیمت بالای ۱۰۰ هزار تومان قطعاً توجیه صادراتی نخواهد داشت حال اینکه محصولات اشاره شده با این قیمت کجاها ارسال می‌ گردد خود سوال بسیار بزرگی محسوب می‌ شود. برای اطلاع از قیمت جهانی کشمش تیزابی ملایر و تاکستان با ما تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که بیشترین مشتری کشمش اشاره شده کشورهای عربی می‌ باشند، کشورهای عربی که در همسایگی ایران واقع شده و در شمال آفریقا قرار دارند هر ساله حجم قابل توجهی از این محصول را خریداری می کنند یا می‌ توانیم بگوییم می‌ کردند. خود این مجموعه تا به حال به کشورهایی نظیر لبنان، مصر، کنیا، قطر و کویت سابقه صادرات داشته و با توجه به شرایط سیاسی که بین ایران و عربستان هم انجام گرفته و اینکه قطعاً می‌ دانید عربستان بزرگترین مشتری انواع کشمش در بین کشورهای عربی می‌ باشد می‌ توان صادرات محصول فوق را به این کشور هم در حجم قابل توجهی انجام داد صادراتی که طی چند سال اخیر از طریق کشور ثانویه انجام می‌ شد آن هم در حجم بسیار پایین اما حالا می‌ توان به صورت مستقیم و بدون واسطه به این کشور ارسال محصولات فوق را انجام داد.

نکته مهمی که در مورد کشمش زرد پلویی وجود دارد این است که در مورد آن سایز، وجود ندارد یا بهتر است بگوییم سایز درخواستی اصلاً صدق نمی‌ کند بحث نوع سایز که زیر ۸ میل، بین ۸ تا ۱۰ میل و بالای ۱۰ میل در بین کشمش‌ های پلویی در کشورمان وجود دارد و حتی صادرات، در مورد این نوع محصول اصلاً صدق نمی‌ کند و مشتری نمی‌ تواند بگوید من سایز ۷ میل محصول زرد پلویی را می‌ خواهم بلکه در میان کارتون کشمش این محصول مخلوط سایزها وجود دارد و به صورت کلی و درصد بسیار زیادی از آن همان سایز ۸ و ۹ میل می‌ باشد که در بین آنها ممکن است سایز ۱۰ و ۱۱ و ۷ میل هم موجود باشد. متاسفانه نکته فوق را خیلی از تاجرها و شرکت‌ های بازرگانی نمی‌ دانند و به همین جهت هم در این سایت که مربوط به مجموعه تولیدی کشمش آراد می‌ باشد شماره تماس مدیر فروش قرار داده شده است تا اطلاعات تکمیلی در مورد این محصول دریافت نمایید شما باید محصول را بشناسید تا اقدام به فروش آن داشته باشید فرقی ندارد برای بازار داخل باشد یا صادرات.

موضوع مهم بعدی این است که شما می‌ توانید با ارتباط گرفتن با این کارخانه به گونه‌ ای برنامه‌ ریزی کنید که کشمش حاصل درون کارتون‌ های خود شما پر شود یعنی کارتونی که حاوی برند، راه‌های ارتباطی و شماره تماس شرکتتان باشد و این آپشنی است که در این مجموعه می‌ توان به مشتری‌های صادراتی ارائه داد. پروسه ذکر شده یک سری مراحل اداری از طرف ما دارد و یک سری هزینه‌ هایی از جانب شما به این صورت که شما باید کلیشه داشته باشید یعنی هزینه طراحی بدهید تا برایتان کلیشه بزنند و ما به جای آنکه کلیشه خود و یا فیلم و زینک به شرکت کارتون ساز بدهیم آن چیزی که مربوط به شما و شرکتتان است می‌ دهیم تا کارتون را با طراحی شما بزنند و طبیعتاً هزینه‌ های کارتون از قیمت نهایی کم خواهد شد.

بهترین کشمش زرد پلویی در ایران

در بالا هم به این موضوع پرداخته شد که بهترین کشمش زرد پلویی در ایران به کدام محصولات گفته می‌ شود اما نیاز است که باز هم در مورد کیفیت تولیدات بارگاهی که انگور را که در شهریورماه چیدند و به مایع تیزاب آغشته کردند آن را به جای آنکه بر روی سبد بریزند یا توری‌ های مشبک به آن گوگرد بزنند، از بارگاه آویزان کرده که این بارگاه ممکن است چوبی یا فلزی باشد آن هم در مقیاس بسیار بزرگی و در حین خشک شدن و کمی خارج شدن آب از آن که فرم محصول بیضی شکل می‌ شود به آن دود گوگرد می‌ زنند تا محصول خوش رنگ‌ تر و یکنواختی رنگ زرد در میان آن بیشتر باشد.

در بناب و ملکان و مراغه استان آذربایجان شرقی سال‌ هاست که محصول پلویی زرد را به این صورت آماده می‌ کنند و به همین جهت حتی مشتریان خارج از کشور وقتی که با این مجموعه تماس می‌ گیرند می‌ گویند ما کشمش زرد بناب می‌ خواهیم یا ملکان را در نظر داریم (لازم به ذکر است میزان تولید کشمش و انگور در مراغه از دو شهر اشاره شده کمتر می‌باشد به خاطر همین معروفیت آن نیز کمتر است)، همین موضوع باعث گردیده در تاکستان استان قزوین که برترین تولیدکننده کشمش پلویی آفتابی یا سیاه و پلویی تیزابی یا قهوه‌ای روشن در کشورمان می‌ باشد رو به تولید کشمش انگوری یا همان محصول زرد پلویی به مانند مناطق استان آذربایجان شرقی آورند یعنی دقیقاً با همان کیفیت و انگوری که در حال خشک شدن است و به مایع تیزاب آغشته شده گوگرد می‌ زنند و عملاً کیفیت تولیدات این منطقه هیچ تفاوتی با بناب و ملکان ندارد.

یکی از تولیدات مجموعه تولیدی کشمش آراد همان محصول زرد پلویی می‌ باشد که تا زمانی که در تاکستان استان قزوین با کیفیتی برابر بناب و ملکان بار آماده کنند بار فله از همین منطقه خریداری و در کارخانه، کارهای بوجاری و بسته‌ بندی روی آن انجام می‌ گیرد اما اگر هر زمان احساس شد کیفیت بارهای باقیمانده با بناب و ملکان فاصله دارد قطعاً از دو منطقه اشاره شده، فله از بارگاه داران خریداری و در این مجموعه کارهای فرآوری روی آنها صورت می‌ گیرد. این موضوع بارها پیش آمده چون موجودی تولیدی کشمش تاکستان برای محصول اشاره شده خیلی بالا نیست به عنوان مثال ممکن است بعد از چند ماه به اتمام برسد و شما ناچارید برای آنکه کیفیت محصولتان پایین نیاید از مناطق اشاره شده با وجود اینکه شاید حدود کیلویی هزار تومان هزینه بار به آن بخورد خرید آنها صورت گیرد.

البته همانطور که در بالا هم گفته شد تولیدات ملایر عیار پایین‌ تری دارد یعنی کشمش زرد پلویی ملایر به واقع کیفیتی پایین‌ تر و قیمتی ارزان‌ تر از تولیدات مناطق دیگر تولیدکننده کشمش اشاره شده می‌ باشد اما برخی از مشتریان که با این مجموعه تماس می‌ گیرند به دنبال خرید بار ملایر هستند یعنی بار را برای کشوری می‌ خواهند که عیار بار ملایر را در نظر داشته باشد پس قطعاً علم کافی نسبت به کیفیت و قیمت شهر اشاره شده را دارد، باید بگوییم در این مجموعه امکان تامین و بوجاری و بسته‌ بندی تولیدات ملایر هم هست چون یک سیاست کلی در این کارخانه وجود دارد و آن اینکه امکان تامین نیاز تمامی مشتریان با کیفیت مورد نظر خودشان را داریم و اگر مشتری یک بار به کارخانه بیاید انواع کیفیت‌ ها جلویش قرار داده می‌ شود و ایشان است که انتخاب می‌ کند کدام محصول با کدام کیفیت و قیمت به کارش خواهد آمد.

اما باید در نظر داشته باشید همیشه کیفیت یک بار فله، تعیین کننده نهایی کیفیت خروجی بار نخواهد بود به عنوان مثال در بناب و ملکان یا حتی تاکستان بارگاه دارانی هستند که کیفیت تولیدی آنها بالا نیست و فقط نام این منطقه را یدک می‌کشند  اما اگر کارخانه‌ دار هستید باید شخصی را داشته باشید که به بار آشنایی کامل داشته باشد و قبل از خرید، بار را ابتدا بازدید و سپس ثبت سفارش کند و به کارخانه بیاورد حتی اگر بار باکیفیت را وارد کارخانه آوردید اگر وسواس کافی روی خط و دقت دستگاه سورتینگ و اینکه خط تولید شما تمیز و شسته شده نباشد در خروجی بار، کیفیت خود را خواهد گذاشت. توجه داشته باشید میزان عیار کشمش زرد پلویی فقط و فقط میزان زردی آن است و هر چقدر تعدادش درون یک کارتون کشمش زیادتر باشد نرخ آن بالاتر و اگر کم باشد قطعاً نرخ آن پایین‌ تر محاسبه خواهد شد مانند آن چیزی که برای بار ملایر استان همدان پیش می‌ آید و اگر شما دو بار را از دو منطقه اشاره شده در کنار هم قرار دهید حتی اگر کشمش شناس هم نباشید به خوبی متوجه خواهید شد که کدام عیار بالاتر و کدام عیار پایین‌ تری دارد.

تولید کشمش زرد پلویی

تولید کشمش زرد پلویی همانگونه که در بالا به آن اشاره شد به دو صورت است یک حالت زمانی است که وقتی انگور را چیدند و به مایع تیزاب آغشته کردند آن را از بارگاه آویزان کرده و طی خشک شدن که ممکن است ۵ روز طول بکشد به آن گوگرد می‌ زنند، حالت دیگر این است که پس از آغشته شدن به مایع تیزاب به جای آویزان کردن از بارگاه آن را درون سبد یا توری‌ های مشبک ریخته و به این صورت نور آفتاب باعث خشک شدن محصول اشاره شده می‌ گردد که در طی خشک شدن باز هم به آن گوگرد می‌ زنند اما میزان یکنواختی در این حالت اصلاً مناسب و مساعد نیست و در شهر ملایر استان همدان کشمش زرد پلویی را به این صورت آماده می‌ کنند و به همین جهت عیار پایین‌ تری هم از تولیدات بناب و ملکان و تاکستان که به صورت بارگاهی کشمش اشاره شده را آماده می‌ کنند خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت و خرید بهترین کشمش مویز بی دانه با ما تماس بگیرید.

موضوعی تخصصی در اینجا به آن اشاره می‌ کنیم که این را بدانید حتی اگر یک خریدار یا یک شرکت بازرگانی هستید. از هر چهار و نیم کیلو انگور، کشمش انگوری یا پلویی زرد یا کالیفرنی به دست می‌ آید که با احتساب هزینه‌ های جاری نظیر گوگرد زدن، کارگر بابت آویزان کردن و آغشته کردن آن به تیزاب، جمع کردن آن و الی آخر به عنوان مثال اگر انگور روی ۱۰ هزار تومان باشد قیمت فله کشمش خروجی حدود ۵۰ هزار تومان خواهد شد که البته محصول اشاره شده هنوز به صورت فله‌ ای است و باید در نظر داشت که حدود ۲۵ درصد آن وقتی که وارد کارخانه برای فرآوری، بوجاری و بسته‌ بندی شد از بین می‌ رود. هزینه‌های دیگر نظیر استهلاک خط تولید، هزینه آب و برق گاز، کارگر، بسته‌ بندی، چسب، پلاستیک و شرینگ همه این‌ ها را اگر جمع ببندیم قیمت بار خروجی به حدود ۷۰ هزار تومان خواهد رسید یعنی محصولی که کامل سورت شده است درون کارتون بسته‌ بندی شده و می‌ توان از آن برای صادرات استفاده کرد.

علاوه بر شرایط صادرات کشور ایران در حال حاضر که در شهریور ۱۴۰۲ هستیم و باید بپذیریم قیمت کشمش ایران عملاً همخوانی با خیلی از کشورهایی که واردات این محصولات را انجام می‌ دهند ندارد، به همین جهت هم هست که ما هر ساله با افت صادرات و میزانش مواجه هستیم. مشکل دیگری که داریم این است که در میان انگورها باقیمانده سموم یافت می‌ شود و این به علت همان واردات سموم و کودهای شیمیایی است که از چین وارد می‌ شود و کیفیت بالایی ندارد و اثرات خود را بر روی انگور و زمین گذاشته و همین موضوع هم باعث گردیده که بعد از چند سال باغداران و کشاورزان رو به استفاده از کود و سم مرغوب با وجود گرانتر بودن بیاورند. اینجاست که باید دولت ورود می‌ کرد و متاسفانه مثل تمامی موارد اقتصادی این موضوع مهم را هم به کنار زده باید توجه داشته باشیم میزان ارزی که می‌ توانستیم از انگور و کشمش وارد کشور کنیم بسیار بالاست.

تا زمانی که دو اصل گفته شده در بالا یعنی بحث قیمت و بحث باقیمانده سموم که در خیلی از کشورهای پیشرفته ملاک تصمیم گیری در بحث واردات است حل نشود قطعاً ما هر ساله با افت میزان صادرات مواجه خواهیم شد، راستش ترسمان از این است که به طور کلی انگور ایران از بین برود همانگونه که پسته و زعفران در حال از بین رفتن است و تا زمانی که تیمی کارآمد با سواد بالا روی اقتصاد کشورمان حضور نداشته باشند وضع به همین منوال است که می‌ بینید. گاهی اوقات می‌ گوییم کاش نفت و گاز نداشتیم و با تکیه کردن بر روی دارایی‌ های خودمان یعنی آن دارایی‌ هایی که می‌توانستیم بیشترش کنیم نظیر فرش، انگور و کشمش، پسته، زعفران، خرما و هر چیز دیگر به درآمد ارزی بالایی برسیم و این باور را باید داشته باشیم اگر کارخانه‌ دار چرخش به خوبی بچرخد باغدار وضعش خوب است، کارگر وضعش خوب است و همه از این وضعیت خوشحال خواهند بود.

همان گونه که در بالا هم گفته شد کشور ازبکستان هم در زمینه تولید کشمش اشاره شده فعالیت بسیار دارد اما به واقع و با توجه به ارتباطاتی که در آن ور داریم متوجه شدیم عملاً هیچ کارخانه کشمشی که بتواند بوجاری و فرآوری محصولات آنها را انجام دهد وجود ندارد به همین جهت کشور اشاره شده در زمینه صادرات هم بسیار ضعیف عمل می‌ کند یا حداقل از آن پتانسیلی که می‌ تواند داشته باشد عقبگرد بسیار زیادی دارد. در حال حاضر کشور آمریکا و ایالت کالیفرنیا در زمینه تولید کشمش اشاره شده در دنیا سرآمد هستند و بالاترین کیفیت اشاره شده را به خود اختصاص می‌ دهند باید پذیرفت که شرایط سیاسی یک کشور با دنیا، دربرگیرنده سایر عوامل موفقیت یک کشور خواهد شد که می‌ توان به بحث‌های اقتصادی و مالی هم اشاره نمود.

خرید کارتونی و کیسه ای کشمش زرد پلویی

خرید کارتونی و کیسه‌ ای کشمش زرد پلویی ممکن نیست زیرا محصول اشاره شده فقط برای صادرات مورد استفاده قرار می‌ گیرد و تحت هیچ عنوانی بسته‌ بندی کیسه‌ ای یا گونی در گمرک قابل قبول نیست و اجازه صادرات آن داده نخواهد شد. محصولات اشاره شده یا به صورت کارتونی باید باشند که یک سری ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که می‌توان به تاریخ تولید و انقضا، اینکه ساخته کجا است که طبیعتاً ایران می‌ باشد، آنالیز محصول و شیرینک کردن آن از بدیهیات کار است. لازم به ذکر است به صورت سلفونی هم می‌ توان با رعایت شرایط فوق این کار را انجام داد اما تحت هیچ عنوانی کیسه‌ ای یا بسته‌ بندی مشما امکان‌ پذیر نیست.

در مورد بسته‌ بندی کارتونی هم باید این موضوع گفته شود که بار صادراتی خالص بسته‌بندی می‌ گردد یعنی به عنوان مثال در این مجموعه ۵ و ۱۰ کیلویی خالص که با وزن کارتون به ترتیب ۵ کیلو و سیصد و ۱۰ کیلو و ۵۰۰ خواهد شد. برخی از کشورها نظیر عراق بسته‌ بندی سه کیلویی بسیار می‌ خواهند پس این کار هم قابلیت انجام دارد حتی در این مجموعه سابقه صادرات کشمش کارتون ۱۲ کیلویی خالص هم داشته است و جنس کارتون باید پنج لایه باشد و حتماً هم شیرینگ انجام گیرد چرا که بار در طی ترانزیت نباید از هم بپاشد این اتفاق عموماً زمانی می‌ افتد که بار بر روی دریا باشد یعنی از طریق دریا از مبدا به مقصد بخواهد برود در این صورت رطوبت دریا ممکن است باعث نم زدگی کارتون و باز شدن آن گردد اما اگر شیرینگ داشته باشد تحت هیچ عنوانی این اتفاق نخواهد افتاد.

توجه داشته باشید شما می‌ توانید به صورت مستقیم با مدیر فروش کارخانه جناب آقای مصطفی عینی ارتباط بگیرید ایشان علاوه بر سمت مدیر فروش، عضو هیئت مدیره کارخانه هم هستند و هر نظر و صحبتی که به شما اعلام می‌ کنند قطعاً نظر نهایی است مگر مواردی بسیار خاص که در بحث توافق مالی پیش می‌آید که نیاز است در جلسه هیئت مدیره مطرح و تایید یا عدم تایید آن گرفته شود و به شما اطلاع داده شود. برای اطلاع از فروش کشمش حلوایی با نرخ کارخانه با ما تماس بگیرید.

شما می‌توانید فیلم یا عکس بار را در یکی از شبکه‌ های اجتماعی از ایشان دریافت کنید حتی اگر خارج از کشور هستید و این اطمینان به شما داده می‌ شود طبق همان فیلم یا عکس بار تحویل داده خواهد شد چون بارها سابقه صادرات به کشورهایی را داشته‌ ایم که حتی شخص خریدار کارخانه را از نزدیک ندیده، ببینید این اعتماد چگونه شکل گرفته که به آن افتخار می‌ کنیم اما اگر ایران هستید و قصد همیشه کار کردن روی این محصول را دارید یا هر نوع کشمش دیگر توصیه می‌ کنیم یک بار حضوری به کارخانه بیایید، خط تولید را دیده رفتار عوامل اجرایی و اداری کارخانه را ببینید و آن وقت است که می‌ توانید به راحتی تصمیم بگیرید که آیا مجموعه تولیدی کشمش آراد همانی است که در مورد آن می‌ گویند یا فقط بزرگنمایی شده است.

همیشه گفته‌ ایم بار باکیفیت را تقریباً هر کارخانه‌ای می‌ تواند به شما بدهد چیزی که سخت پیدا می‌ شود رفتار حرفه‌ ای کارخانه‌ دار یا تولیدکننده است که باعث تمایز مراکز تولیدی با هم خواهد شد. به کرات دیده‌ ایم کارخانه‌ دار حتی نمی‌ تواند ۵ جمله فارسی را درست ادا کند با خود می‌ گوییم این مجموعه چگونه می‌ خواهد بار خود را در بازار جهانی عرضه کند که در ادامه متوجه می‌ شویم به علت شرایط دلال پرور اقتصادی کشورمان همین کارخانه‌ هایی که توان رقابت را با سایر کارخانه دارانی که از نظر سواد در سطح بالاتری هستند ندارند رو به دلالی کشمش آورده اند یعنی بار را از باغدار خریداری پس از چند ماه و دپو کردن در انبار کارخانه خود که البته خط تولید خود را نیز طی این مدت خاموش می‌ کنند و اصلاً کار نمی‌ کنند می‌ تواند محصول خود را با قیمت گرانتر در بازار به فروش برسانند و به این صورت حاشیه سود بسیار مناسبی را برای خود رقم بزنند در واقع از این دست کارخانه ها برمی‌ آید که کارهای سطح پایینی مانند دلالی کشمش را انجام دهند به هر حال هر چیزی لول کاری خود را می‌ طلبد.

بر روی بسته‌ بندی کارتونی این مجموعه هم هیچ راه ارتباطی و شماره تماس و یا حتی آدرس دقیق کارخانه نیست اما باید بپذیریم خریدارتان اگر بخواهد ما را پیدا کند پیدا خواهد کرد مهمترین عامل در جلب رضایت شما این است که رفتار حرفه‌ ای را رعایت کنیم و تحت هیچ عنوانی اگر بار را برای صادرات بخواهید و برای کشور خاصی در نظر داشته باشید تحت هیچ عنوانی به شخص دیگری آن برند را در آن کشور به فروش نخواهیم رساند این یعنی اینکه برندی که شما برایش زحمت کشیده‌ اید دست کسی دیگری پیدا نخواهید کرد حتی اگر بخواهید تحت هیچ عنوانی هیچ باری با هیچ نوع برند دیگری هم به آن کشور عرضه نکنیم وجود دارد اما این بستگی به میزان فروش شما دارد که باید حجمش قابل توجه باشد که قطعاً این کار برای شما اتفاق خواهد افتاد بدون اینکه حتی اگر شما آن را به زبان نیاورید.

انواع کشمش زرد پلویی در ایران

در بالا به این موضوع پرداخته شد که کشمش زرد در کشورمان به دو دسته تقسیم می‌ شود که یکی گرد و بیضی شکل است و به صورت بدون هسته می‌ باشد و دیگری قلمی و پیکامی شکل که هم هسته‌ دار آن هست و هم بدون هسته در واقع درونی کارتون کشمش زرد قلمی مخلوط هسته‌ دار و بدون هسته موجود خواهد بود و تحت هیچ عنوانی نمی‌ شود که هسته‌ دار را از بی هسته جدا کرد. هر دو محصول مناسب صادرات هستند و بیشتر از آنکه برای بازار داخل مورد استفاده قرار گیرد جهت صادرات از آن استفاده می‌ کنند علی الخصوص نمونه پلویی که تحت هیچ عنوانی برای بازار داخل کاربرد ندارد، محصولات اشاره شده به علت میزان گوگردزنی بالا به این شکل در می‌آید و رنگ انگور ابتدایی اصلاً زرد نیست یا حداقل به این شکل خروجی کشمش در خط تولید کارخانه نخواهد بود.

انواع کشمش زرد پلویی در ایران اما همان مواردی بود که در تیترهای بالایی به آن پرداخته شد یعنی دو محصولی که به دو صورت آماده و در گونی توسط باغدار بسته‌ بندی شده و برای فروش به کارخانه‌ ها می‌ آید که یک نمونه همانی بود که در بناب و ملکان و تاکستان استان قزوین به صورت بارگاهی آماده می‌ شد و مورد دیگر همانی است که در ملایر تولید می‌ شود که کیفیت مناسبی ندارد و قیمت آن هم ارزان‌ تر از نمونه بارگاهی می‌ باشد. برای اطلاع از قیمت و خرید آنلاین انواع کشمش پلویی کارتونی با ما تماس بگیرید.

ممکن است نوع دیگری از خشک شده انگور هم موجود باشد که تقریباً طلایی رنگ است، برخی از مویزها در کشورمان به این صورت آماده می‌ شوند و برای صادرات هم بسیار مناسبند، در کاشمر و خلیل آباد و استان فارس هم به وفور آنها یافت می‌ شوند اما به واقع زرد یا طلایی نیست اما چون به آن گوگرد می‌ زنند رنگ آن نزدیک زرد خواهد بود. نمی‌توان نسخه کلی تجویز کرد اما به صورت کلی مردم کشورمان خیلی دوست ندارند در کشمش از تیزاب یا گوگرد استفاده شود محصولاتی را که در آفتاب و یا سایه خشک تولید شده باشد را بیشتر ترجیح می‌ دهند.

لازم به ذکر است مایع تیزاب به عنوان یک ماده نگهدارنده برای کشمش عمل می‌ کند و همین موضوع باعث می‌ گردد که مدت نگهداری آن بالاتر رود و گوگرد هم به عنوان یک آفت کش مورد استفاده قرار می‌ گیرد که البته رنگ محصول را دلنشین‌ تر می‌ کند. یکی از علت‌ هایی که کشورهای عربی به شدت مایل به خرید کشمش زرد هستند چه به صورت قلمی و چه پلویی همان هست که علاقه وافری به رنگ زرد دارند همانطور که می‌ دانید حتی ثروتمندان آن، رنگ ماشین خود را طلایی می‌ کنند.

علاوه بر کشورهای عربی کشورهای دیگری هم محصول اشاره شده را خریداری می‌ کنند یکی از آشنایان این مجموعه در هلند و یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن، فیلمی برای ما فرستاد که کشمش‌ها را درون بطری های شیشه‌ ای بزرگی ریخته و به صورت جزئی به فروش می‌ رساندند که یکی از آنها همین کشمش زرد پلویی بود. 

صادرات محصول اشاره شده به صورت کلی به کشورهایی که مشکلی با بحث گوگرد ندارند بسیار عالیست اما کشوری که در بحث واردات محصولات کشاورزی که گوگرد اندود شده‌ اند سخت گیرانه عمل می کنند را می‌ توان یکی استرالیا و دیگری کانادا اشاره کرد، کشورهای اشاره شده در زمینه واردات محصولاتی که در آفتاب و یا سایه خشک شده باشد بیشتر مایل هستند ولی باید توجه داشته باشید برای صادرات محصولات اشاره شده بحث باقی مونده سموم بسیار مهم بوده و این نکته که محصولات آفتابی یا سایه خشک را نمی‌ توان برای مدت بیشتر از ۶ ماه در انبار یا اینکه از مبدا به مقصد برسد و برایش مشکلی برایشان پیش نیاید حساب باز کرد که این موضوع در فصول گرم به سه ماه می‌ رسد پس در نظر داشته باشید به صورت کلی محصول صادراتی باید از مایع یا ماده نگهدارنده برخوردار باشد.

توجه داشته باشید در مورد کشمش زرد پلویی روال تولید و میزان حساسیت دستگاه سورتینگ بسیار در قیمت نهایی تاثیرگذار است در بهترین حالت ممکن علی الخصوص در ۶ ماه اول سال یعنی از مهر تا انتهای اسفند که عموماً بارها با کیفیت‌ تر و مرغوب‌ تر هستند و افت کمتری دارند برای تولید محصول اشاره شده از هر ۱۰۰ دانه کشمش باید حدود ۷۵ تا ۸۰ دانه زرد و طلایی باشد و مابقی رنگ‌ های قرمز، سبز و سفید خواهد بود که البته تمامی رنگ‌ های دیگری که به آن پرداخته شد باید کمرنگ باشند و وقتی که کنار سایر کشمش‌های زرد قرار می‌ گیرند خیلی مشخص نباشد ولی واقعیت بار همینی است که به آن پرداخته شد. برای اطلاع از قیمت کشمش مویز آفتاب خشک با ما تماس بگیرید.

در انتهای فصل این میزان تا ۱۵ درصد افت می‌ کند یعنی بین ۶۵ تا ۷۰ دانه، زرد خواهد بود و مابقی رنگ‌ های دیگر. حال اگر به بار ملایر بپردازیم این موضوع به این صورت است که از هر ۱۰۰ دانه کشمش شاید نهایتاً ۴۰ عدد زرد و طلایی باشند و مابقی رنگ‌ های سبز، قرمز و سفید که البته پررنگ‌ تر هم می‌ باشند و به صورت کلی حتی اگر در زمینه کشمش کار نکرده باشید دو محصول را در کنار هم قرار دهید یعنی تولیدات بناب و ملکان و تاکستان که بارگاهی هستند را در کنار ملایر استان همدان قرار دهید متوجه خواهید شد که کدام محصول عیار بالاتری دارد و کدام ضعیف‌ تر می‌ باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما