کارخانه تولید کشمش گلدن زرد برای صادرات

کشمش گلدن زرد رنگ از تولیدات کارخانه های ملکان، بناب و ملایر برای صادرات در این مرکز از تولید به مصرف عرضه می گردد و مشتریانی که قصد تهیه آنها را با نرخ رقابتی و مناسب دارند با واحد فروش در تماس باشند.

کارخانه کشمش گلدن

تولید کشمش گلدن زرد در ایران

کشورمان یکی از تولیدکننده های اصلی انواع کشمش در دنیا بوده که در زمینه صادرات هم بسیار فعال می باشد.
هر چند که از اوایل سال ۹۷ شرایط برای صادرات این محصول اصلا خوب پیش نرفت به طوری که در حال حاضر خیلی از کارخانه های حتی معتبر نیمه تعطیل هستند.
با این اوصاف همچنان صادرات صورت می گیرد اما با حجم بسیار پایین.

کشمش های صادراتی در ایران به صورت کلی بر ۳ دسته می باشند:

۱-کشمش زرد گلدن که به آن انگوری هم می گویند.
۲-کشمش تیزابی یا سلطانی
۳-و کشمش سبز و زرد قلمی که کاشمر خراسان رضوی آن را تولید می کند.

اما در مورد کشمش زرد طلایی که کشمشی عالی برای صادرات می باشد باید گفت از تولیدکننده های اصلی آن بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی و ملایر استان همدان می باشد که در در هر دو صورت این محصول بی دانه و بی هسته نیز هست.

روال تولید بناب و ملکان به صورتی است که ابتدا به انگور تیزاب می زنند و سپس آن را از بارانداز آویزان کرده و زیر آن گوگرد آتش می زنند که محصول حاصل اگر مراقبت از آن در برابر نور خورشید گردد کاملا طلایی و یکدست خواهد شد برخلاف ملایر که چیزی به نام بارانداز ندارد و انگور را در جعبه ریخته و گوگرد را به این صورت آتش می زنند که قطعا محصول حاصل از کیفیت مناسب و خوش رنگی برخوردار نخواهد بود.

تولید کشمش زرد

کارخانه های کشمش گلدن در ایران

در مناطق تولیدکننده کشمش طلایی که در بالا به آن اشاره شد که شامل بناب، ملکان و ملایر می باشد حدود ۱۰۰ کارخانه در مجموع وجود دارد.

اما روال تولید استان آذربایجان با استان همدان کمی متفاوت است به این صورت که در بناب و ملکان بار با کیفیت تری به علت داشتن کالر سورتر بسته بندی می کنند و در ملایر باری آماده می کنند که از نظر کیفی ضعیف تر می باشد.

بسته بندی این محصولات در کارتون ۵ لایه بوده که ۱۰ کیلو خالص در آن کشمش قرار می گیرد و ممکن است برای برخی از بازارها از بسته بندی ۴ و یا ۵ کیلویی استفاده شود که آنها در انتها شیرینگ می کنند تا در طی مسیر کارتون از هم باز نشود.

اما قیمت روز کشمش در تاریخ ۹۹/۴/۱۰ عبارت است از:

  • کشمش زرد بناب و ملکان    کیلویی ۳۶۰۰۰ تومان
  • کشمش زرد ملایر     ۳۳۰۰۰ تومان
  • در کشورمان نوع دیگری از کشمش زرد هم داریم که قلمی بوده و از تولیدات کاشمر خراسان رضوی می باشد.    کیلویی ۳۲۰۰۰ تومان

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما