قیمت کشمش آفتابی خاکی

قیمت کشمش آفتابی خاکی که در واقع همان خانگی و ارگانیک می باشد از بهترین تولیدات تاکستان قزوین که مرغوب ترین این محصولات را تولید می کند قابلیت استعلام داشته و خریداران می توانند از سراسر ایران خرید داشته باشند.

قیمت کشمش خاکی

کشمش های آفتابی یا آفتاب خشک

کشمش های آفتابی یا همان آفتاب خشک بیشترین میزان تولید در کشورمان برخوردار هستند و درصد بسیار زیادی از این محصولات در بازار کشورمان به فروش می‌روند و تقریباً در تمام مناطق تولید کننده انگور نیز تولید می گردند.

 

چون روال تولید آن  آسان تر از تولید انواع کشمش است لذا باغداران مایلند تا آن را تولید کنند. همیشه یک حاشیه سود مشخصی نیز برای آن در نظر گرفته می شود شاید یکی از عللی که باعث میشود باغداران این محصول را تولید نکنند و به سمت تولید کشمش تیزابی یا کشمش طلایی بروند این است محصولات اشاره شده صادراتی هستند و اگر صادرات رونق بگیرد آنها حاشیه سود مناسبتری نیز خواهند داشت.

 

از بهترین تولید کنندگان کشمش آفتابی باید به تاکستان استان قزوین، ملایر استان همدان و نیز بوانات استان فارس اشاره نمود. این محصولات هم به صورت بی هسته موجود هستند و هم به صورت هسته دار که نمونه بی هسته آن وقتی که برای فرآوری و شستشو وارد کارخانه می‌شوند و پس از این عملیات تبدیل به کشمش پلویی خواهند شد.

قیمت کشمش آفتابی

قیمت کشمش آفتابی خاکی

منظور از کشمش آفتابی خاکی آن است که ممکن است خاک به محصول چسبیده و نیز دم و شاخه نیز داشته باشد. این محصولات حالتی طبیعی دارند چون روغن پارافین و یا آفتابگردان به آنها نخورده و حتی شسته هم نمی شوند برخی از مشتریان مایلند که این نوع محصول را خریداری کنند که در کیسه ارسال شده و با نام کشمش فله ای یا کیسه ای از آن اسم برده می‌شود.

 

قیمت انواع کشمش آفتابی وقتی که در تابستان هر سال باشیم چون با کمبود موجودی مواجه خواهد شد لذا عموماً افزایش به آن خواهد خورد که در حال حاضر یعنی در ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ قیمت کشمش آفتابی بی هسته به صورت فله ای کیلویی ۱۸۵۰۰ تومان و هسته‌دار کیلویی ۱۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

با توجه به شروع فصل جدید کشمش که از اواخر شهریور ماه آغاز می شود و با توجه به اینکه نرخ کارگر و کود و سم افزایش زیادی یافته بود لذا پیش بینی می شود که قیمت محصولات با توجه به فراوانی اوایل فصل در همین رنج که در بالا به آن اشاره شد باقی بماند. از آنجایی که هیچ سامانه مشخصی در کشورمان برای سیستم قیمت‌گذاری وجود ندارد این فقط یک پیش بینی است و قطعیت آن زمانی مشخص می شود که بار وارد بازار شود و عرضه آن آغاز گردد به هرحال برای سال در پیش رو موجودی بسیار بالایی (با توجه به آسیب ندیدن باغات انگور از سرما و تگرگ) از انواع کشمش را شاهد هستیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما