وضعیت فروش کشمش انگوری برای صادرات در سال جدید

کشمش انگوری یا کشمش  پلویی زرد یا طلایی از پرحجم ترین نوع کشمش تولیدشده در کشورمان است که برای صادرات بسیار مناسب است. در ادامه وضعیت فروش آن را برای سال جدید پیش‌ بینی خواهیم نمود.

برای اطلاع از قیمت روز کشمش انگوری ملکان با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

کشمش انگوری

یکی از محصولاتی که در کشورمان در حجم قابل توجهی تولید می‌ شود و هر ساله صادرات آن به کشورهای علی الخصوص عربی در حجم وسیعی انجام می گیرد کشمش انگوری نام دارد. این کشمش که به آن پلویی زرد، طلایی، کالیفرنی و یا گلدن هم گفته می شود به علت رنگ طلایی آن مناسب برای کشورهای عربی می باشد که علاقه بسیار زیادی به رنگ زرد و طلایی دارند.

کشمش اشاره شده از انگور بی دانه تولید می شود یعنی باغدار و کشاورز پس از چیدن انگور در شهریورماه آن را به مایع تیزاب داغ آغشته نموده و برای خشک کردن یا از داربست آویزان می کند و یا بر روی زمین پهن کرده که پس از چند روز به آن گوگرد می زنند آن هم در دو حالت اشاره شده که انگور خشک می شود.

وقتی که محصول از بارگاه به آن گوگرد زده می شود کیفیت قابل توجهی دارد، در بناب، ملکان، مراغه استان آذربایجان شرقی و تاکستان استان قزوین به این صورت این کشمش را تولید می‌ کنند اما در شهری مانند ملایر کشمش پس از آماده شدن یا خشک شدن درون سبد ریخته و سپس به آن گوگرد می زنند که طبیعتا این محصول، کیفیت پایینی داشته و مناسب برای کشورهایی است که جنس ارزان قیمت می خواهند.

برای اطلاع از قیمت کشمش ضایعاتی درجه 3 با ما تماس بگیرید.

پس تولیدکنندگان اصلی این نوع کشمش که کار فرآوری و بوجاری آن را کارخانه های موجود در همین شهرها انجام می دهند عبارتند از بناب، ملکان و مراغه استان آذربایجان شرقی، تاکستان استان قزوین و ملایر استان همدان که این محصولات را در قالب کارتون های خالص ۳، ۵ و ۱۰ کیلویی بسته بندی کرده و صادر می کنند.

محصول اشاره شده به علت حساسیت بالایی که در رنگ آن دارد اگر جنس باکیفیت آن که همان نمونه‌ های بارگاهی می باشد است را بخواهید باید برای تولید این محصول یک روز قبل، خط تولید کامل شسته شود تا عاری از هرگونه لکه و کثیفی باشد تا این نوع کشمش به سلامت از خط عبور کرده و درون کارتون بسته بندی گردد اما برای جنس ملایری این حساسیت وجود ندارد چون مخلوط رنگ های بسیاری درون کارتون آن مشاهده می شود.

کشمش انگوری

ویژگی اصلی کشمش انگوری باکیفیت

اگر صادرکننده و تاجر کشمش هستید قطعاً به صادرات کشمش انگوری هم خواهید رسید اما متاسفانه تا زمانی که این محصول را از نزدیک نبینید و پارامتر اصلی آن را بررسی نکنید توصیه می شود هیچگاه اقدام به خرید نداشته باشید. بارها پیش آمده که کارخانه ها در شهرهای تولیدکننده آن که در بالا به آن اشاره شد بار را برای مشتری و به صورت مستقیم در مقصد فرستاده اما بار برگشت خورده و خریدار دچار خسارت های جبران ناپذیری شده است.

جهت اطلاع از قیمت جهانی کشمش تیزابی ملایر و تاکستان با شماره هایی که در سایت مشاهده می کنید تماس بگیرید.

متاسفانه خیلی از کارخانه داران وقتی مشتری می گوید برایشان عکس بفرستید آن را در مقابل نور آفتاب یا نور فلش عکس برداری کرده و برای مشتری می فرستند و به این صورت باعث می گردد اکثر دانه های کشمش، زرد و طلایی رنگ گردد و بسیار هم خوشرنگ اما در صورتی که واقعیت مسئله چیز دیگریست و همین موضوع باعث مشکلات عدیده‌ ای می‌شود پس باید بدانید ویژگی اصلی کشمش انگوری باکیفیت چیست که در پایین به آن اشاره می کنیم.

ابتدا این موضوع را می پردازیم که کیفیت یک کشمش در اول فصل یعنی اوایل مهر هر سال تا پایان فصل یعنی اواخر شهریور هر سال متفاوت است کیفیتی که در این دو زمان اشاره شده به دستتان می رسد قطعاً باید تفاوت داشته باشد، اصطلاحاً گل بار اوایل فصل فروش می رود و هر چقدر به انتهای فصل نزدیک می شویم از کیفیت بار کم خواهد شد که به صورت کلی این میزان به تلرانس ۲۰ درصد می رسد یعنی نهایتاً ممکن است کیفیت اول فصل کشمش و مقایسه آن با کیفیت آخر فصل ۲۰ درصد تفاوت کیفی داشته باشد.

اما آن ویژگی اصلی که در موردش صحبت کردیم به صورت کلی ۱۰۰ دانه کشمش طلایی را از درون یک کارتون به صورت رندوم روی یک میز بریزید، تعداد دانه های زرد یا طلایی آن به صورت میانگین باید ۷۰ عدد باشد یعنی ۷۰ درصد یک کارتون کشمش باید رنگ زرد و طلایی واقعی باشد و مابقی سفید، سبز و قرمز و این را بدانید هر چقدر دانه های زرد درون کارتون بالا باشد قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت تا جایی که در بار ملایر که ارزانترین نوع کشمش انگوری در ایران است تعداد دانه های طلایی به ۳۵ عدد در ۱۰۰ دانه می رسد.

جهت استعلام قیمت و خرید بهترین کشمش مویز بی دانه با شماره هایی که در وب سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

محصول انگوری ملایری که کیفیت پایینی دارد. ⇓

ویژگی اصلی کشمش انگوری باکیفیت

فروش کشمش انگوری در سال جدید

ابتدا باید بدانید که منظور از فروش کشمش انگوری برای صادرات است و برای بازار داخل این محصول اصلا به فروش نمی رسد و امکان عرضه آن وجود ندارد پس وقتی صحبت از فروش آن می کنیم قطعاً در مورد صادرات آن صحبت می کنیم صادراتی که با تصمیمات غلط و متعدد مسئولین اقتصادی کشور سال به سال وضعیتی بدتر پیدا می کند.

بگذارید خیلی رک صحبت کنیم در حال حاضر که در تیر ۱۴۰۲ هستیم و نرخ ارز توافقی که مرجع محاسبه قیمت این محصول در بازار جهانی است به ۴۰ هزار تومان می رسد و قیمت کشمش انگوری در کمترین کیفیت تا بالاترین کیفیت بین ۸۰ تا ۱۰۵ هزار تومان می باشد و با این نرخ ارز ترجیحی یا توافقی امکان صادرات آن به هیچ عنوان وجود ندارد. اگر کارخانه دار، تولید کننده یا تاجر کشمش انگوری هستید باید بدانید به طور میانگین قیمت محصول اشاره شده باید ۲۰ درصد کاهش پیدا کند تا با این نرخ ارز امکان صادرات آن وجود داشته باشد در غیر این صورت هیچ اتفاقی برای صادرات آن نخواهد افتاد.

به منظور مطلع شدن از قیمت کشمش صادراتی با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

هرچند دولت و مسئولین اقتصادی آن باید این چند نرخی ارز را بردارند چون علاوه بر فساد زا بودن آن باعث می گردد نه تاجر تکلیفش را بداند نه خریدار و تولید کننده. باید نرخ ارز یکی باشد تا همه بدانیم باید چه کنیم چون دغدغه فروش این محصولات را داریم و برای محصول ایرانی ارزش قائل هستیم و دوست داریم این اتفاقات بیفتد وگرنه خیلی از کارخانه داران با انبار کردن کشمش و خاموش کردن خط تولید و فروختن آن بعد از چند ماه به سودهای قابل توجهی می رسند و همین موضوع باعث از کار افتادن چرخ تولید، از کار بیکار شدن کارگران بسیاری می شود اما در مجموع تولیدی کشمش آراد که شما در یکی از سایت‌های آن حضور دارید همیشه سعی در چرخاندن چرخ تولید داشته و در هر شرایطی ما کار کردیم حتی در حال حاضر که بیش از نیمی از کارخانه های کشمش در تاکستان استان قزوین تعطیل هستند ما همچنان پر قدرت در حال فعالیت هستیم.

فروش کشمش انگوری در سال جدید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما