می دانید کشمش تیزابی چیست؟ + نحوه خرید

بارها شده نام کشمش تیزابی را شنیده‌ باشید و یا حتی آن را تهیه کرده اید اما فقط آن را در ظاهر ممکن است بشناسید و عملاً هیچ اطلاعات دیگری در مورد آن ندارید. نمی دانید در کجا تهیه می شود، قیمت آن را نمیدانید و حتی مطمئن نیستید کدام منطقه در ایران بالاترین کیفیت و در عین حال مناسب ترین قیمت این محصول را در کشور عرضه می کند.

اما حالا به طور مفصل در این مطلب به این سوالات خواهیم پرداخت و بعد از مطالعه، شما اطلاعاتتان راجع به این محصول کامل خواهد شد پس با ما همراه باشید.

تمام مطالبی که در پایین نوشته شده را در قالب ویدئویی حدودا دو دقیقه ای برایتان آماده کردیم تا نیاز به خواندن تمام مطالب نباشد.

 

یکی از محصولاتی که در کشورمان به وفور یافت می شود و تقریبا اکثر مناطقی که انگور در اختیار دارند این محصول را نیز تولید می کنند کشمش تیزابی نام دارد که نام دیگر آن کشمش سلطانی یا سلطانا نیز می باشد که هم در بازار داخلی فروش آن صورت می گیرد و هم جهت صادرات از آن بسیار استفاده می کنند.

اما اگر قرار باشد بازار فروش آن را در یکی از دو ناحیه بالا یعنی داخلی و خارجی نام ببریم قطعاً باید به بازار خارجی آن اشاره کنیم یعنی این محصول در واقع برای صادرات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد تا بحث فروش در بازار داخلی که یک علت اصلی دارد و آن وجود ماده نگهدارنده تیزاب و در ادامه گوگرد است که باعث می‌شود تاریخ انقضای آن بالا بوده و بتوان به راحتی آن را حتی تا دو سال در انبار ذخیره کرد.

اما پاسخ این سوال که کشمش تیزابی چیست را در ادامه میخواهیم بپردازیم:

وقتی که انگور در شهریورماه در نواحی مختلف تولید این محصول در کشور، چیده شد برای تولید محصول اشاره شده باغداران آن را به مایع تیزاب داغ که از قبل آماده شده فرو برده و مدت چند ثانیه آن را نگه میدارند سپس آن را بیرون آورده و بر روی آفتاب پهن می‌کنند تا طی نهایتاً یک هفته محصول اشاره شده آماده و خشک شود و مایع تیزاب همچون جداره ای بر روی پوست انگور آن را در بر می‌گیرد و آن را از آفات و منقضی شدن محافظت می کند.

حال دو حالت پیش می آید یا اینکه باغدار این محصول را که به آن هنوز گوگرد نخورده در قالب کشمش خرمایی به فروش می رساند و یا اینکه خود اقدام به آغشته کردن محصول آماده شده به دود گوگرد می کند که بتواند کمی گران تر به کارخانه ها و مراکز بوجاری کشمش بفروشد.

حال کارخانه ها و مراکز فرآوری و سورت کشمش محصول اشاره شده را از باغدار خریده آن هم در قالب بسته بندی کیسه ای و در گونی بر روی خط تولید می‌اندازد و خط تولید که شامل شستشو، دم کنی، سورتینگ و در انتها بسته بندی می باشد بتواند آن را با کیفیت بالا آماده کرده و در بسته بندی های شرکتی خود که بیشتر به صورت کارتونی است پر کند.

به صورت کلی کارتون هایی که مربوط به کشمش در کشورمان می باشد در قالب اوزان ۵، ۹ و ۱۰ کیلویی موجود است و از آن هم برای بازار داخلی استفاده می کنند و هم صادرات که از نظر فیزیکی یا ۳ لایه است یا ۵ لایه که برای صادرات از نمونه ۵ لایه استفاده می شود و بازار داخلی هم از ۳ لایه استفاده می کنند.

تولیدکنندگان کشمش در ایران

در بالا به این موضوع پرداخته شد که تقریبا در اکثر مناطقی که انگور در اختیار دارند این محصول را نیز تولید می کنند و از دیرباز هم باغداران به صورت سنتی و با روشی که در بالا به آن پرداخته شد محصول اشاره شده را در دستور تولید دارند که در واقع در کشورهای پیشرفته دیگر به این گونه نیست و با استفاده از دستگاه های پیشرفته محصول اشاره شده را آماده کرده که بازدهی بسیار بالاتری داشته و در مدت زمان بسیار کمتری کشمش تیزابی در دو حالت گوگرد و بدون گوگرد آماده می شود، که همین موضوع سنتی آماده کردن کشمش باعث می شود قیمت تمام شده در ایران گران تر شود و باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی برای نواحی تولید کننده در ایران گردد.

اما اگر قرار باشد به تولیدکننده های اصلی کشمش تیزابی اشاره کنیم که تقریباً  بیشترین میزان خرید و فروش محصول اشاره شده در کشورمان و امر صادرات به این نواحی محدود می شود باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهر تاکستان استان قزوین
  • ملایر استان همدان
  • بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی
  • و قوچان استان خراسان رضوی

که اگر قرار به مقایسه کیفی بین تولیدات محصولات اشاره شده باشد نام تاکستان استان قزوین در ردیف اول قرار میگیرد که همین موضوع باعث می شود قیمت آن کمی بالاتر از تولیدات سه منطقه دیگر در کشور ما باشد پس اگر به دنبال جنس مرغوب و باکیفیت هستید تولیدات تاکستان به شما پیشنهاد می گردد.

تولیدکنندگان کشمش در ایران

خرید کشمش تیزابی

سوالات پرسیده شده در بالا به آن پاسخ داده شد اما حالا شخصی که به دنبال خرید کشمش تیزابی است از کجا می تواند آن را تهیه کند، اصلا از کجا می تواند مشاوره در مورد این محصول دریافت کند، آیا به عنوان مثال امکان صادرات آن را دارد و یا می‌تواند آن را در حجم بالا در بازار داخلی به فروش برساند.

این مجموعه یعنی تولیدی کشمش آراد در شهر تاکستان استان قزوین که یکی از تولیدکنندگان ممتاز محصول اشاره شده است مجموعه بوجاری و بسته بندی انواع کشمش از جمله کشمش تیزابی را دارد و به صورت مستقیم محصول خود را به دست مصرف کننده واقعی می رساند این مصرف کننده ممکن است صادرکننده، شرکت بازرگانی، بنکدار یا یک فروشگاه زنجیره ای باشد.

پس شما می توانید با ارتباط گرفتن با مدیر فروش مجموعه که شماره تماس ایشان هم قرار گرفته شده است علاوه بر اینکه مشاوره در مورد این محصول و یا دریافت نمونه از ایشان داشته باشید بلکه در هر زمانی استعلام قیمت به روز و ثبت سفارش نیز می توانید از طریق ایشان انجام دهید.

خریدتان می تواند هم به صورت حضوری درب کارخانه باشد که پس از مشاهده جنس یا اقدام بارگیری کنید و بار خود را بردارید و یا اینکه ثبت سفارش کنید (اصطلاحا حضوری بیعانه سفارش را کارت بکشید.) یا اینکه غیرحضوری باشد که با پرداخت میزانی به عنوان بیعانه سفارشتان ثبت می‌ گردد و بار برایتان طی چند روز کاری آماده، بسته بندی و بارگیری می شود و وقتی به درب انبارتان رسید اقدام به تسویه خواهید نمود.

لازم به ذکر است قیمت این محصول با کیفیت بسیار بالا در نمونه گوگردی در آبان ۱۴۰۱ هر کارتون ۹ کیلویی ۵۳۰,۰۰۰ تومان و در نمونه بدون گوگرد ۴۹۰ هزار تومان برای بنکداران فاکتور می گردد که این محصول با تضمین بهترین قیمت با توجه به کیفیت به دست مشتری خواهد رسید.

خرید کشمش تیزابی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما